tel.: +48 22 487 53 59 | bosp@humanum.pl
Master of Business Administration (MBA)
Zarządzanie w Turystyce
Program studiów i organizacja
Czas trwania: 2 semestry, 60 ECTS
Tryb niestacjonarny (sobota/niedziela)
Moduł I
Sektor turystyczny w Polsce i w krajach UE
- Sektor publiczny: MSiT, PPL, TFG i inne
- Niepubliczne instytucje turystyczne
- PIT i regionalne izby turystyczne
- Trójszczeblowy system organizacji turystyki: POT – ROT – LOT
- Usługi turystyczne w Polsce i UE – analiza
- Sektor obowiązkowych i dobrowolnych ubezpieczeń i gwarancji turystycznych
Moduł II
Zarządzanie przewozami lotniczymi
- przewoźnicy regularni
- linie low-cost, czartery, transportowe i specjalne
- lotniska w Polsce z uwzględnieniem PPL, samorządowych, publiczno-prywatnych, projekty planowane CPK, Radom
- współpraca z lotniskami lokalnymi
- specyfika kontraktów czarterowych, taryfy specjalne, taryfy grupowe
Moduł III
Zarządzanie hotelami
- sieci hotelowe polskie i zagraniczne
- hotele koncepcyjne, butikowe, specjalne
- kwatery, apartamenty, domy wczasowe, kempingi, agroturystyka
- systemy rezerwacyjne, zarządzanie sprzedażą miejsc
- współpraca z GDS, booking.com, touroperatorami, porównywarki ofert
- formatowanie procesów w zarządzaniu hotelem
Moduł IV
Zarządzanie sprzedażą w biurach podróży
- kanały własne, programy lojalnościowe
- franchising, omnichannel
- systemy agencyjne, partnerskie, mobilni doradcy klienta
- internet, social media, aplikacje mobilne i tabletowe
- współpraca z kontrahentami, organizacjami turystycznymi i upsale w destynacjach zagranicznych
Moduł V
Zarządzanie ryzykiem w turystyce
- kontrakty typu gwarancja, allotment, future, forward
- ryzyko na kursach walut i sposoby zabezpieczeń
- ryzyko na cenach ropy naftowej i innych składnikach transportowych
- zarządzanie ryzykiem zdarzeń politycznych, zjawisk naturalnych, crisis management
- windykacja od kontrahentów krajowych i zagranicznych
- upadłości, bankructwa, nieściągalne należności
Moduł VI
Zarządzanie w organizacjach turystycznych
- marketing
- zarządzanie strategiczne
- zarządzanie zmianą i ryzykiem
- Zarządzanie talentami i zasobami ludzkimi (HR)
- E-marketing, Social Media, Brand Management i PR
- Zarządzanie projektami
- Strategie marketingowe i biznesowe
Moduł VII
Przywództwo w zarządzaniu instytucjami sektora turystycznego
- Mentoring
- Rozwój osobisty
- przywództwo i kierowanie ludźmi
- negocjacje i mediacje
- etyka biznesu i CSR
- psychologia zarządzania i decyzji menedżerskich
Moduł VIII
Systemy rezerwacyjne i e-technologie w branży turystycznej
- platformy typu GDS: Amadeus, Travelport, Sabre,
- systemy BTB w branzy hotelowej, samolotowej, low-cost, booking.com, Airbnb.com, google
- systemy własne biur podrózy, multiagencyjne, rent a car, ubezpieczeń turystycznych i inne
- systemy B2C: internet, social media
- hurtownie danych turystycznych na przykładzie MDS Webservice
Moduł IX
Prawo w zarządzaniu turystyką
- podstawy prawne organizacji sektora turystycznego
- prawa konsumenckie i ochrona klienta linii lotniczych i biur podróży
- prawna odpowiedzialność menedżerów podmiotów turystycznych
- prawo pracy
- regulacje unijne i międzynarodowe
- ubezpieczenia działalności w kraju i zagranicą
- sytuacje nadzwyczajne, siła wyższa
Moduły dla specjalności: zarządzanie turystyką regionów
Produkt turystyczny jako narzędzie rozwoju regionów
- Produkt turystyczny napędem rozwoju regionów
- Atrakcyjność turystyczna regionów
- Tworzenie produktu turystycznego
- Komercjalizacja produktu turystycznego
- Produkt turystyczny jako marka regionu
- Działania marketingowe i promocja produktu turystycznego
Turystyka w Jednostkach Samorządu Terytorialneg
- Rola i zadania JST w kontekście rozwoju turystyki
- Polityka turystyczna regionalna i lokalna
- Plany i strategie rozwoju turystyki
- Rola przemian przestrzennych w rozwoju turystyki regionów
- Marketing terytorialny
- Współpraca międzysektorowa i jej wpływ na rozwój turystyki na poziomie regionalnym i lokalnym
Turystyka zrównoważona
- Cele turystyki zrównoważonej na obszarze recepcji turystycznej
- Środowisko naturalne, a rozwój turystyki regionów
- Kulturowe aspekty rozwoju turystyki w regionach
- Długotrwały rozwój społeczno – gospodarczy regionu w kontekście zrównoważonego rozwoju turystyki
- Turystyka alternatywna
- Etyczne aspekty turystyki zrównoważonej
- Negatywny wpływ rozwoju turystyki regionów
Gospodarka turystyczna
- Gospodarka turystyczna Polski na tle UE i świata w odniesieniu do poziomu regionalnego.
- Regionalny wymiar gospodarki turystycznej
- Nowe trendy i potrzeby w turystyce w kontekście rozwoju regionalnego
- System podatków i opłat w turystyce
- Kulturowe aspekty rozwoju turystyki w regionach
- Turystyka jako czynnik przemian ekonomicznych i społecznych w regionach.
- Zmiany na rynku pracy oraz ich wpływ na zatrudnienie w turystyce poziomu regionalnego i lokalnego
Moduły dla specjalności: Zarządzanie w biznesie turystycznym
Case studies
- naturalne przywództwo i coaching – sesje warsztatowe
- compliance – wspólne wzorce i zapewnienie zgodności w działalności biznesowej
- wystąpienia publiczne – warsztaty
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych – zajęcia w grupach
- protokół biznesowy i zasady współpracy
- HR – zarządzanie zespołem biznesowym w turystyce
Turystyka tematyczna – nowe trendy rynkowe
- turystyka pielgrzymkowa, eventowa, sportowa, incentive, teambuilding, incoming
- rozwój rynku usług turystyki tematycznej
- trendy w turystyce medycznej i uzdrowiskowej, Spa i wellnes
- obsługa pacjenta zagranicznego – aspekty kulturowe i styl życia
- opieka nad klientem w turystyce tematycznej
- certyfikacja usług, aspekty prawne i ubezpieczenia w turystyce tematycznej
Zarządzanie własnym przedsiębiorstwem turystycznym
- sprawy formalne: zgody, licencje, wpisy, gwarancje, ubezpieczenia
- umowy handlowe: pośrednictwo agencyjne, brokerskie, własne
- zarządzanie sprzedażą na odległość
- generowanie leadów i konwersja na sprzedaż
- kanały komunikacji z klientami
- rozliczenia i księgowość
- modele biznesowe
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa oraz dyplomu jest:
- zaliczenie testu końcowego z programu studiów (przeprowadzonego w formie online – test jednokrotnego wyboru po ostatnich zajęciach)
Opłaty promocyjne
(DOBROWOLNE)

Pakiet
PREMIUM EXECUTIVE EDUCATION
- pełnowartościowa licencja Microsoft Office 365
- nielimitowany dostęp do programu LEX
- nielimitowany dostęp do platformy elearningowej z nagraniami video modułów studiów
- dostęp do wirtualnej uczelni eHumanum
- możliwość korzystania z ebooków (biblioteka internetowa)
- praktyczny zestaw upominkowy
- powiadomienia SMS
- dostęp do debat ON-LINE live z ekspertami
- 50% zniżki za równoległy dyplom Doctor of Business Administration (DBA) lub Doctor of Laws (LL.D)
- 50% zniżki za równoległy dyplom MBA lub MPA, MPHA, MSc.
- 50% zniżki za równoległy dyplom LL.M (Master of Laws)
- 2900 zł za każdy dodatkowy dyplom wybranych studiów podyplomowych oraz 1900 zł za każde uprawnienia zawodowe (również dla członków rodziny)

Przewodnik Słuchacza
Studiów Podyplomowych

ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa
REGON 381457997
NIP 5252765348
Nr 383 w Ewidencji Uczelni Niepublicznych MNiSW
Wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia itp.) przedstawione w obrębie domeny humanum.pl objęte są prawami autorskimi i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.