Master of Business Administration (MBA)

Zarządzanie w Turystyce

Program studiów i organizacja

Czas trwania: 2 semestry, 60 ECTS

Tryb niestacjonarny (sobota/niedziela)

Moduł I
Sektor  turystyczny  w Polsce i w krajach UE

  • Sektor publiczny: MSiT,  PPL, TFG i inne
  • Niepubliczne instytucje turystyczne
  • PIT i regionalne izby turystyczne
  • Trójszczeblowy system organizacji turystyki: POT – ROT – LOT
  • Usługi turystyczne w Polsce i UE – analiza
  • Sektor obowiązkowych i dobrowolnych ubezpieczeń i gwarancji turystycznych

Moduł II
Zarządzanie przewozami lotniczymi

  • przewoźnicy regularni
  • linie low-cost, czartery, transportowe i specjalne
  • lotniska w Polsce z uwzględnieniem PPL, samorządowych, publiczno-prywatnych, projekty planowane CPK, Radom
  • współpraca z lotniskami lokalnymi
  • specyfika kontraktów czarterowych, taryfy specjalne, taryfy grupowe

Moduł III
Zarządzanie hotelami

  • sieci hotelowe polskie i zagraniczne
  • hotele koncepcyjne, butikowe, specjalne
  • kwatery, apartamenty, domy wczasowe, kempingi, agroturystyka
  • systemy rezerwacyjne, zarządzanie sprzedażą miejsc
  • współpraca z GDS, booking.com, touroperatorami, porównywarki ofert
  • formatowanie procesów w zarządzaniu hotelem

Moduł IV
Zarządzanie sprzedażą w biurach podróży

  • kanały własne, programy lojalnościowe
  • franchising, omnichannel
  • systemy agencyjne, partnerskie, mobilni doradcy klienta
  • internet, social media, aplikacje mobilne i tabletowe
  • współpraca z kontrahentami, organizacjami turystycznymi i upsale w destynacjach zagranicznych

Moduł V
Zarządzanie ryzykiem w turystyce

  • kontrakty typu gwarancja, allotment, future, forward
  • ryzyko na kursach walut i sposoby zabezpieczeń
  • ryzyko na cenach ropy naftowej i innych składnikach transportowych
  • zarządzanie ryzykiem zdarzeń politycznych, zjawisk naturalnych, crisis management
  • windykacja od kontrahentów krajowych i zagranicznych
  • upadłości, bankructwa, nieściągalne należności

Moduł VI
Zarządzanie w organizacjach turystycznych

  • marketing
  • zarządzanie strategiczne
  • zarządzanie zmianą i ryzykiem
  • Zarządzanie talentami i zasobami ludzkimi (HR)
  • E-marketing, Social Media, Brand Management i PR
  • Zarządzanie projektami
  • Strategie marketingowe i biznesowe

Moduł VII
Przywództwo w zarządzaniu instytucjami sektora turystycznego

  • Mentoring
  • Rozwój osobisty
  • przywództwo i kierowanie ludźmi
  • negocjacje i mediacje
  • etyka biznesu i CSR
  • psychologia zarządzania i decyzji menedżerskich

Moduł VIII
Systemy rezerwacyjne i e-technologie w branży turystycznej

  • platformy typu GDS: Amadeus, Travelport, Sabre,
  • systemy BTB w branzy hotelowej, samolotowej, low-cost, booking.com, Airbnb.com, google
  • systemy własne biur podrózy, multiagencyjne, rent a car, ubezpieczeń turystycznych i inne
  • systemy B2C: internet, social media
  • hurtownie danych turystycznych na przykładzie MDS Webservice

Moduł IX
Prawo w zarządzaniu turystyką

  • podstawy prawne organizacji sektora turystycznego
  • prawa konsumenckie i ochrona klienta linii lotniczych i biur podróży
  • prawna odpowiedzialność menedżerów podmiotów turystycznych
  • prawo pracy
  • regulacje unijne i międzynarodowe
  • ubezpieczenia działalności w kraju i zagranicą
  • sytuacje nadzwyczajne, siła wyższa

Moduły dla specjalności: zarządzanie turystyką regionów

Produkt turystyczny jako narzędzie rozwoju regionów

  • Produkt turystyczny napędem rozwoju regionów
  • Atrakcyjność turystyczna regionów
  • Tworzenie produktu turystycznego
  • Komercjalizacja produktu turystycznego
  • Produkt turystyczny jako marka regionu
  • Działania marketingowe i promocja produktu turystycznego

Turystyka w Jednostkach Samorządu Terytorialneg

  • Rola i zadania JST w kontekście rozwoju turystyki
  • Polityka turystyczna regionalna i lokalna
  • Plany i strategie rozwoju turystyki
  • Rola przemian przestrzennych w rozwoju turystyki regionów
  • Marketing terytorialny
  • Współpraca międzysektorowa i jej wpływ na rozwój turystyki na poziomie regionalnym i lokalnym

Turystyka zrównoważona

  • Cele turystyki zrównoważonej na obszarze recepcji turystycznej
  • Środowisko naturalne, a rozwój turystyki regionów
  • Kulturowe aspekty rozwoju turystyki w regionach
  • Długotrwały rozwój społeczno – gospodarczy regionu w kontekście zrównoważonego rozwoju turystyki
  • Turystyka alternatywna
  • Etyczne aspekty turystyki zrównoważonej
  • Negatywny wpływ rozwoju turystyki regionów

Gospodarka turystyczna

  • Gospodarka turystyczna Polski na tle UE i świata w odniesieniu do poziomu regionalnego.
  • Regionalny wymiar gospodarki turystycznej
  • Nowe trendy i potrzeby w turystyce w kontekście rozwoju regionalnego
  • System podatków i opłat w turystyce
  • Kulturowe aspekty rozwoju turystyki w regionach
  • Turystyka jako czynnik przemian ekonomicznych i społecznych w regionach.
  • Zmiany na rynku pracy oraz ich wpływ na zatrudnienie w turystyce poziomu regionalnego i lokalnego

Moduły dla specjalności: Zarządzanie w biznesie turystycznym

Case studies

  • naturalne przywództwo i coaching – sesje warsztatowe
  • compliance – wspólne wzorce i zapewnienie zgodności w działalności biznesowej
  • wystąpienia publiczne – warsztaty
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych – zajęcia w grupach
  • protokół biznesowy i zasady współpracy
  • HR – zarządzanie zespołem biznesowym w turystyce

Turystyka tematyczna – nowe trendy rynkowe

  • turystyka pielgrzymkowa, eventowa, sportowa, incentive, teambuilding, incoming
  • rozwój rynku usług turystyki tematycznej
  • trendy w turystyce medycznej i uzdrowiskowej, Spa i wellnes
  • obsługa pacjenta zagranicznego – aspekty kulturowe i styl życia
  • opieka nad klientem w turystyce tematycznej
  • certyfikacja usług, aspekty prawne i ubezpieczenia w turystyce tematycznej

Zarządzanie własnym przedsiębiorstwem turystycznym

  •  sprawy formalne: zgody, licencje, wpisy, gwarancje, ubezpieczenia
  • umowy handlowe: pośrednictwo agencyjne, brokerskie, własne
  • zarządzanie sprzedażą na odległość
  • generowanie leadów i konwersja na sprzedaż
  • kanały komunikacji z klientami
  • rozliczenia i księgowość
  • modele biznesowe

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa oraz dyplomu jest:

  • zaliczenie testu końcowego z programu studiów (przeprowadzonego w formie online – test jednokrotnego wyboru po ostatnich zajęciach)

Opłaty promocyjne

(DOBROWOLNE)

Pakiet

PREMIUM EXECUTIVE EDUCATION

Przewodnik Słuchacza
Studiów Podyplomowych

ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa
REGON 381457997
NIP 5252765348
Nr 383 w Ewidencji Uczelni Niepublicznych MNiSW

Wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia itp.) przedstawione w obrębie domeny humanum.pl objęte są prawami autorskimi i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.